Субота, 27.04.2024, 01:40
Вітаю Вас Гість

Організація профільного навчання у 2013-2014 н.р.

   Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особливості, здатної до самореалізації, професійного зростання і мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження профільного навчання у старшій школі.
   Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів і створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організації навчального процесу. 
Відповідно до основних вимог Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепції профільного навчання» в Кременчуцькому колегіуму № 25 створені умови, спрямовані на реалізацію освітніх потреб для відпрацювання моделей профільного навчання, створення навчально-методичного забезпечення та підготовки педагогічних кадрів.
   В 2011-2012 н.р. в колегіумі запроваджено суспільно-гуманітарний (правовий, економічний профіль) та філологічний (філологічний профіль) напрями навчання , що передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей учнів і створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення.

   Метою впровадження профільного навчання в 2013-2014 н.р. є :
1)Орієнтація на широку диференціацію, варіативність, багатопрофільність, інтеграцію загальної і допрофесійної освіти.
2)Розширення можливостей учнів у виборі власної освітньої траєкторії.
3)Забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки.

   Профільне навчання побудоване на таких принципах:
- фуркація (розподіл учнів за рівнем освітньої підготовки, інтересами, потребами, здібностями і нахилами)
- варіативність і альтернативність (освітніх програм, технологій навчання і навчально-методичного забезпечення)
- наступність та неперервність (між допрофільною підготовкою і профільним навчанням, професійною підготовкою)
- гнучкість (змісту і форм організації профільного навчання, забезпечення можливості зміни профілю)
- діагностико-прогностична реалізованість (виявлення здібностей учнів з метою їх обґрунтованої орієнтації на профіль навчання)

   Всього профільних класів –три. У них навчається 72 учні: 
- правовий профіль - 55 учнів;
- філологічний профіль - 27учнів.

Зміст допрофільної і профільної освіти у 2013-2014 н.р. наведено в таблиці:

5 – 7 класиОсновна школа (загальна середня освіта, формування профільних інтересів)Мови: українська, російська, англійська, німецька. Математика, історія, природознавство, географія, біологія, музика, фізична культура, економіка, фізика, права дитини, вступ до правознавства, риторика, етика, хімія, малювання, праця, інформатика, основи здоров'я , література
8 – 9 класиОсновна школа (загальна середня освіта, допрофільна освіта)Варіативна частина навчального плану формується на основі діагностичних даних з урахуванням побажань та інтересів учнів і їхніх батьків
10 – 11класОсновна школа (загальна середня освіта, профільна освіта)Варіативна частина навчального плану формується на основі заяв учнів і їхніх батьків (надається повне діагностичне забезпечення та консультації психолога)

   За характером взаємодії суб’єктів профільного навчання домінуючою є внутрішньошкільна форма організації, що передбачає профільне навчання за планами і програмами загальноосвітніх навчальних закладів.
   Частка профільної освіти ( понад державний стандарт) в нашому навчальному закладі складає 15%.
   Профіль навчання охоплює: базові предмети, профільні предмети, курси за вибором, а також предметні гуртки, наукові товариства учнів, предметні олімпіади, профорієнтаційну роботу.
   Базові загальноосвітні предмети становлять інваріантну складову змісту середньої освіти і є обов’язковими для всіх профілів.
   Профільні предмети обов’язкові для учнів, які обрали даний профіль навчання.

   Особливості вивчення профільних загальноосвітніх предметів:
- більш глибоке і повне опанування понять, законів, теорій, передбачених стандартом освіти
- дотримання системного викладу навчального матеріалу, його логічного упорядкування
- широке використання знань із споріднених предметів
- застосування активних методів навчання, організація дослідницької, проектної діяльності учнів.

   Профільні предмети забезпечують прикладну спрямованість навчання за рахунок інтеграції знань і методів пізнання та застосування їх у різних сферах діяльності, в т.ч. і професійній, яка визначається специфікою профілю навчання.
   Курси за вибором — це навчальні курси, які входять до складу профілю навчання.
   Курси за вибором створюються за рахунок варіативного компонента змісту освіти.
   У колегіумі спецкурси юридичного профілю відвідують – 241 учень (допрофільна освіта) і 47 учнів (профільна освіта), філологічного – 198 учнів (допрофільна освіта), економічного – 196 учнів (допрофільна освіта) і 19 учні (профільна освіта).

   До організації вивчення курсів у колегіумі висуваються наступні вимоги:
- до¬статня їх кількість для визначення напряму профільного навчання;
- поступове введення за рахунок го¬дин варіативного освітнього ком-понента;
- поділ учнів на класи, класу на групи, однорідні за підготовленістю та інтересами учнів.

   Форми організації профільного навчання:
Внутрішньошкільні:
- профільні класи
- профільні групи в класах
   Навчання учнів у профільних класах здійснюється за державними та авторськими програмами.
   Типовими формами організації навчальних занять є уроки, лекції, практичні заняття.

   За основу оцінювання результативності роботи колегіуму з впровадження профільного навчання взята модель колегіанта – випускника, що повинен уміти:
- адаптуватися в нових соціальних умовах, знаходити конструктивні рішення виходу зі складних ситуацій на основі рішення конфліктів мирним шляхом, свідомо виконувати правила культури поведінки;
- постійно пам'ятати, що гімназист – громадянин України;
- з повагою відноситися до людського життя;
- будувати свою життєдіяльність на основі загальнолюдських цінностей.

Використання варіативної складової навчальних планів
Основи споживчих знань
Вчимося бути громадянами
Громадянська освіта
Зарубіжна література
Відкриваючи двері в світ економіки
Логіка
Живи за правилами
Медіа-культура
Вступ до інформатики
Основи бухгалтерського обліку
Основи журналістики
Християнська етика
Практикум з правопису української мови
Російська мова
Історія Полтавщини
Основи риторики
Права людини в Україні



   Про результативність і дієвість таких форм роботи може свідчити і характеристика успішності учнів колегіуму № 25 у 2009-2010 н.р., а також результати вступу випускників 2009-2010 н.р. до ВНЗ.
   Так правознавство вивчало – 23 учні, вступило в юридичні ВУЗи –12, економіку вивчало – 24, вступило на економічні факультети – 23, вивчало журналістику– 24 вступило на філологічні факультети– 6.
Інформація про випускників, які вступили до профільних вузів

ПравоЖурналістикаЕкономіка
2008-20094812
2009-20107914
2010-201191120
2011-20124435
2012-201312623

Форма входу
Корисні посилання
Національна дитяча гаряча лінія Національна гарча лінія
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Жахливо
5. Погано
Всего ответов: 156
Друзі сайту
Статистика

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0