Субота, 27.04.2024, 01:40
Вітаю Вас Гість
Організація профільного навчання
у 2013-2014 н.р. Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особливості, здатної до самореалізації, професійного зростання і мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження профільного навчання у старшій школі. Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів і здібностей учнів і створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організації навчального процесу. Відповідно до основних вимог Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепції профільного навчання» в Кременчуцькому колегіуму № 25 створені умови, спрямовані на реалізацію освітніх потреб для відпрацювання моделей профільного навчання, створення навчально-методичного забезпечення та підготовки педагогічних кадрів. В 2011-2012 н.р. в колегіумі запроваджено суспільно-гуманітарний (правовий, економічний профіль) та філологічний (філологічний профіль) напрями навчання , що передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей учнів і створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього професійного самовизначення. Метою впровадження профільного навчання в 2013-2014 н.р. є : 1)Орієнтація на широку диференціацію, варіативність, багатопрофільність, інтеграцію загальної і допрофесійної освіти. 2)Розширення можливостей учнів у виборі власної освітньої траєкторії. 3)Забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки. Профільне навчання побудоване на таких принципах: - фуркація (розподіл учнів за рівнем освітньої підготовки, інтересами, потребами, здібностями і нахилами) - варіативність і альтернативність (освітніх програм, технологій навчання і навчально-методичного забезпечення) - наступність та неперервність (між допрофільною підготовкою і профільним навчанням, професійною підготовкою) - гнучкість (змісту і форм організації профільного навчання, забезпечення можливості зміни профілю) - діагностико-прогностична реалізованість (виявлення здібностей учнів з метою їх обґрунтованої орієнтації на профіль навчання) Всього профільних класів –три. У них навчається 72 учні: - правовий профіль - 55 учнів; - філологічний профіль - 27учнів. Зміст допрофільної і профільної освіти у 2013-2014 н.р. наведено в таблиці:
За характером взаємодії суб’єктів профільного навчання домінуючою є внутрішньошкільна форма організації, що передбачає профільне навчання за планами і програмами загальноосвітніх навчальних закладів. Частка профільної освіти ( понад державний стандарт) в нашому навчальному закладі складає 15%. Профіль навчання охоплює: базові предмети, профільні предмети, курси за вибором, а також предметні гуртки, наукові товариства учнів, предметні олімпіади, профорієнтаційну роботу. Базові загальноосвітні предмети становлять інваріантну складову змісту середньої освіти і є обов’язковими для всіх профілів. Профільні предмети обов’язкові для учнів, які обрали даний профіль навчання. Особливості вивчення профільних загальноосвітніх предметів: - більш глибоке і повне опанування понять, законів, теорій, передбачених стандартом освіти - дотримання системного викладу навчального матеріалу, його логічного упорядкування - широке використання знань із споріднених предметів - застосування активних методів навчання, організація дослідницької, проектної діяльності учнів. Профільні предмети забезпечують прикладну спрямованість навчання за рахунок інтеграції знань і методів пізнання та застосування їх у різних сферах діяльності, в т.ч. і професійній, яка визначається специфікою профілю навчання. Курси за вибором — це навчальні курси, які входять до складу профілю навчання. Курси за вибором створюються за рахунок варіативного компонента змісту освіти. У колегіумі спецкурси юридичного профілю відвідують – 241 учень (допрофільна освіта) і 47 учнів (профільна освіта), філологічного – 198 учнів (допрофільна освіта), економічного – 196 учнів (допрофільна освіта) і 19 учні (профільна освіта). До організації вивчення курсів у колегіумі висуваються наступні вимоги: - до¬статня їх кількість для визначення напряму профільного навчання; - поступове введення за рахунок го¬дин варіативного освітнього ком-понента; - поділ учнів на класи, класу на групи, однорідні за підготовленістю та інтересами учнів. Форми організації профільного навчання: Внутрішньошкільні: - профільні класи - профільні групи в класах Навчання учнів у профільних класах здійснюється за державними та авторськими програмами. Типовими формами організації навчальних занять є уроки, лекції, практичні заняття. За основу оцінювання результативності роботи колегіуму з впровадження профільного навчання взята модель колегіанта – випускника, що повинен уміти: - адаптуватися в нових соціальних умовах, знаходити конструктивні рішення виходу зі складних ситуацій на основі рішення конфліктів мирним шляхом, свідомо виконувати правила культури поведінки; - постійно пам'ятати, що гімназист – громадянин України; - з повагою відноситися до людського життя; - будувати свою життєдіяльність на основі загальнолюдських цінностей. Використання варіативної складової навчальних планів
Про результативність і дієвість таких форм роботи може свідчити і характеристика успішності учнів колегіуму № 25 у 2009-2010 н.р., а також результати вступу випускників 2009-2010 н.р. до ВНЗ. Так правознавство вивчало – 23 учні, вступило в юридичні ВУЗи –12, економіку вивчало – 24, вступило на економічні факультети – 23, вивчало журналістику– 24 вступило на філологічні факультети– 6. Інформація про випускників, які вступили до профільних вузів
|
|