Субота, 27.04.2024, 01:14
Вітаю Вас Гість


Дмитро Гутгарц Адвокатское бюро "АБГ"


Нові правила державної реєстрації прав власності на житло

З настанням 2013 спорожніли коридори БТІ і всі щасливі власники нерухомості, які не встигли зареєструвати свої права до кінця 2012 року, в спробі знайти істину попрямували до стін Державної реєстраційної служби. Саме ця структура Міністерства юстиції України наділена повноваженнями, здійснювати державну реєстрацію прав на нерухоме майно.

Законодавство.

Почнемо з базового законодавства, що регулює питання, що нас цікавлять. По-перше, це Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Закон висвітлює досить широке коло питань, пов'язаних з реєстрацією прав, а в рамках нашої теми, відзначимо, що в Законі прописано порядок державної реєстрації прав, повноваження державних реєстраторів, перелік документів, які є підставою для проведення державної реєстрації прав, питання оплати послуг з проведення державної реєстрації прав. По-друге, Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 22.06. 2011 р № 703 (далі - Порядок). Цей документ більш детально прописує процедуру реєстрації прав, даючи практично покрокові інструкції.

Як можна зареєструвати свої права на нерухоме майно?

Законодавство наділило правом проведення реєстрації прав Державну реєстраційну службу і нотаріусів. При цьому, нотаріуси проводять державну реєстрацію прав безпосередньо при проведенні операцій з нерухомим майном в наступних випадках:

- проведення державної реєстрації права власності перед здійсненням певного нотаріальної дії, якщо реєстрація такого права власності була проведена до 1 січня 2013 року;

- проведення державної реєстрації прав в результаті здійснення нотаріальної дії з нерухомим майном.

До цього слід додати, що нотаріус не може видати Вам свідоцтво про державну реєстрацію права власності, його все одно необхідно отримувати у держреєстратора. Але будемо розбиратися по порядку.

Документи, необхідні для реєстрації.

По-перше, подаємо заяву про державну реєстрацію прав. Форма заяви затверджена наказом Мін'юсту України від 17.04.2012 № 595/5 «Про впорядкування відносин, пов'язаних з державною реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (у редакції наказу Мін'юсту України від 14.12.2012 № 1841/5). Якщо у Вас декілька об'єктів, то по кожному з них подається окрема заява про держреєстрацію, крім тих випадків, коли разом з реєстрацією прав на житловий будинок відбувається реєстрація прав на земельну ділянку, на якій цей будинок розташований. У таких випадках подається одна заява на обидва ці об'єкту нерухомості.

Для подачі заяви не забудьте взяти паспорт та облікову картку платника податків (ІПН).

До заяви необхідно додати документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно (перелік документів визначається в цьому ж Порядку, про що ми поговоримо нижче), документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, і документ про сплату державного мита. Крім того, буде потрібно додати копії всіх доданих до заяви документів, а якщо Ви реєструєте права на знову побудований або реконструйований об'єкт нерухомості, Вам знадобиться техпаспорт на нього, його Ви теж разом з копією повинні будете прикласти до заяви.

Тепер про документи, що підтверджують виникнення, перехід і припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно. Їх докладний перелік встановлений Порядком, та включає:

- укладений у встановленому законом порядку договір, предметом якої є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації ... або його дублікат;

- свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, видане нотаріусом ... або його дублікат;

- свідоцтво про право на спадщину, видане нотаріусом ... або його дублікат;

- свідоцтво про придбання майна на прилюдних торгах (аукціонах) та свідоцтво про придбання майна на прилюдних торгах (аукціонах), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, видані нотаріусом, чи їх дублікати;

- свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане державним реєстратором;

- свідоцтво про право власності, видане органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;

- свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане органом місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією до набрання чинності цього Порядку;

- рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління або господарського відання, прийняте власником нерухомого майна або особою, уповноваженого управляти таким майном;

- державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою;

- рішення суду, що вступило в законну силу, щодо права власності на нерухоме майно;

- ухвали суду про затвердження мирової угоди;

- заповіт, яким встановлено сервітут на нерухоме майно;

- закон, яким встановлено сервітут на нерухоме майно;

- рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації;

- рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;

- інші документи, що підтверджують виникнення, перехід і припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Що по чому?

Процедура реєстрації речових прав звичайно ж не безкоштовна. Ви вже звернули увагу на те, що до заяви повинні додаватися дві квитанції: про оплату видачі витягу з Держреєстру та про сплату держмита. Суми не захмарні, але без цих квитанцій нічого не видадуть. Отже, вартість витягу становить 120 гривень (див. Постанову КМУ від 21.11. 2012р. № 1204 "Про затвердження розміру та порядку використання плати за внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації з вказаного реєстру"), держмито складає 119 гривень (див. підпункт "х" пункту 6 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" від 21.01.1993г № 7-93).

Завершення процедури реєстрації.

Тепер весь пакет документів відносимо держреєстратору і якщо всі документи в порядку, протягом 14 днів держреєстратор зобов'язаний провести реєстрацію Ваших прав на нерухоме майно та видати свідоцтво про право власності (правда, Закон тактовно умовчує, в які терміни з моменту проведення держреєстрації, повинен бути виданий це свідоцтво).
Форма входу
Корисні посилання
Національна дитяча гаряча лінія Національна гарча лінія
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Добре
3. Непогано
4. Жахливо
5. Погано
Всего ответов: 156
Друзі сайту
Статистика

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0